Gwarancja szybkiej wysyłki
Rewolucyjna dieta niskocukrowa Zobacz większe

Rewolucyjna dieta niskocukrowa (nakład wyczerpany)

Autor:Jennie Brand-Miller, Kaye Foster-Powell, Joanna McMillan-Price
Wydawnictwo K.E. Liber
Rok wydania 2006
Liczba stron 290
Format B5
ISBN 83-60215-16-2

Czas na nowe podejście do diety. Dieta niskocukrowa to zdrowy sposób odżywiania oparty na Indeksie Glikemicznym (GI). Polega na spożywaniu takich węglowodanów, które powoli się wchłaniają, i powodują jak najmniejsze wahania poziomu glukozy i insuliny we krwi.

Więcej szczegółów

Więcej informacji

Czas na nowe podejście do diety. Dieta niskocukrowa to zdrowy sposób odżywiania oparty na Indeksie Glikemicznym (GI). Polega na spożywaniu takich węglowodanów, które powoli się wchłaniają, i powodują jak najmniejsze wahania poziomu glukozy i insuliny we krwi.

 

Obniżanie poziomu insuliny to nie tylko kluczowy element odchudzania, ale także sekret zdrowego życia. Nasze własne badania, jak również badania innych naukowców, udowadniają, że dieta niskocukrowa pozwala: 

 

  • Obniżyć wagę ciała szybciej niż dieta niskotłuszczowa 
  • Ograniczyć ilość tkanki tłuszczowej, a nie mięśni lub wody w organizmie 
  • Wywołać wrażenie sytości i zredukować napady głodu
  • Przyspieszyć metabolizm w czasie odchudzania
  • Zmniejszyć zagrożenie ponownego przybrania na wadze 
  • Obniżyć poziom glukozy i insuliny we krwi

 

Dieta ta pozwala na jedzenie rozsądnych ilości chleba, makaronów, płatków śniadaniowych, ryżu i klusek.

Przede wszystkim liczy się wybieranie produktów o niskim Indeksie Glikemicznym. Zaleca się także spożywanie dużych ilości chudego mięsa, drobiu, ryb, owoców morza oraz niskotłuszczowego nabiału, np. mleka, serów i jogurtów. Ważnym elementem tej diety są rośliny strączkowe, które mają najniższy indeks, a więc to znakomita propozycja dla wegetarian. Zachęca się do jedzenia owoców i warzyw, poza ziemniakami (które mają wysoki GI) i przyprawiania sałatek sosem winegret przyrządzonym ze zdrowego oleju, a także do jedzenia trzech posiłków dziennie, w tym obiadu z deserem oraz porannych i popołudniowych przekąsek.

Jeśli chcesz, możesz nawet pić alkohol do posiłków. W ciągu pierwszych trzech miesięcy będziesz tracić 250 gramów tłuszczu tygodniowo: nie wody, nie mięśni, ale samego tłuszczu, głównie z okolic bioder. Waga może kłamać, ale centymetr zawsze mówi prawdę.

Nie jest to dieta niskowęglowodanowa, niskotłuszczowa ani wysokoproteinowa: to dość swobodny i bardzo przyjemny sposób odżywiania pozwalający na czerpanie z wielu egzotycznych kuchni.

Gwarantujemy, że nie będziesz odczuwać głodu między posiłkami, skrupulatnie odmierzać porcji i liczyć kalorii. Jeden z powodów, dla których nasza dieta jest tak prosta do zastosowania, to fakt, że pozwala ona bardzo długo czuć się najedzonym. Pomaga ona kontrolować apetyt poprzez kontrolowanie poziomu cukru we krwi oraz pobudzanie wytwarzania naturalnych reduktorów głodu. Obniża poziom glukozy i insuliny oraz maksymalizuje spalanie tłuszczu. Nie jest monotonna ani drakońska i pozwala na spożywanie ulubionych pokarmów.

Dieta niskocukrowa zmniejsza także ryzyko wystąpienia zawału serca oraz zachorowania na cukrzycę, a także poprawia ogólny stan zdrowia i samopoczucie.

Niniejsza książka, napisana przez światowej sławy naukowców specjalizujących się w zagadnieniach diety i zdrowia, korzysta z najnowszych odkryć z dziedziny dietetyki i odchudzania. Nasza wiedza i doświadczenie pozwalają nam pomagać mężczyznom i kobietom w skutecznej walce z nadwagą. Co więcej Dieta niskocukrowa spotkała się z pozytywną reakcją 90 procent ekspertów na całym świecie. Artykuły publikowane w czołowych czasopismach medycznych potwierdzają skuteczność naszej diety w bezpiecznym i zdrowym zbijaniu wagi.

Nawet sceptycy przyznają, że proponowany sposób żywienia nie stwarza żadnego zagrożenia dla organizmu. Dieta niskocukrowa jest wyjątkowa z jeszcze jednego względu: kładzie nacisk nie tylko na pobieranie energii (to, co jemy), ale także na jej zużywanie, czyli wysiłek fizyczny. To bardzo ważny element równania energetycznego, który często zostaje zignorowany. Jeśli nie zwracasz na niego należytej uwagi, utrata wagi będzie tylko chwilowa, bo im mniej ważysz, tym mniej możesz jeść. Jednak jeżeli ważysz mniej, ale więcej ćwiczysz, nie tylko polepszasz swoje samopoczucie i sprawność, ale możesz przyswajać tę samą liczbę kalorii co wcześniej, bez ryzyka powrotu nadwagi.

Przeprowadzimy cię krok po kroku przez pierwsze 12 tygodni naszego Planu Odchudzania, udzielając szczegółowych porad dotyczących jadłospisu. Także potem nie mamy zamiaru zostawiać cię bez pomocy, narażając na ponowne przybranie na wadze, zapoznamy cię z trzyczęściowym programem "Utrzymywanie właściwej wagi przez całe życie".

Zapobieganie powrotowi nadwagi jest równie ważne co samo odchudzanie i należy o nim pomyśleć jeszcze przed rozpoczęciem jakiejkolwiek diety. Nauczymy cię takiego stylu życia, który umożliwi ci sprawowanie stałej, bezproblemowej kontroli nad swoją wagą.

Pokażemy ci, jak za pomocą ćwiczeń fizycznych i zmiany trybu życia uniknąć tzw. efektu jo-jo. Zdrowe odżywianie i aktywne życie staną się twoim dobrym nawykiem.

Dieta niskocukrowa to dieta dla całej rodziny: możesz zasiąść do tego samego posiłku razem ze swoim partnerem/partnerką i dziećmi. W odróżnieniu od innych diet nie stwarza długoterminowego zagrożenia dla zdrowia kości, nerek, naczyń krwionośnych lub serca i nie grozi kwasicą ketonową czy niedoborem składników odżywczych. A jeśli planujesz zajście w ciążę, to najbezpieczniejsza dostępna dieta dla ciebie i twojego dziecka, od chwili poczęcia.

Jeśli z kolei masz problem z zajściem w ciążę, dieta niskocukrowa ci to ułatwi, pozbywając się najczęstszego źródła tego problemu, odporności insulinowej, która dotyka dwudziestu procent kobiet.

WSZYSTKIE PORADY POCHODZĄ OD ZESPOŁU EKSPERTÓW W DZIEDZINIE ŻYWIENIA, DIETETYKI I ZDROWEGO TRYBU ŻYCIA, A W SZCZEGÓLNOŚCI W DZIEDZINIE WYKORZYSTYWANIA INDEKSU GLIKEMICZNEGO.

7 Inne produkty w tej samej kategorii: