Gwarancja szybkiej wysyłki
Pomóż dziecku z ADHD Zobacz większe

Pomóż dziecku z ADHD (nakład wyczerpany)

Autor:Kate E.Spohrer
Wydawnictwo K.E. Liber
Rok wydania 2006
Liczba stron 98
Format A5
ISBN 978-83-60215-18-0

Zbiór praktycznych porad i materiałów do wykorzystania podczas pracy z dziećmi cierpiącymi na zespół nadpobudliwości psychoruchowej, bądź przejawiającymi objawy podobnego zachowania. Zamierzeniem tego poradnika jest demistyfikacja ADHD i pozwolenie czytelnikom dogłębnie poznać ten skomplikowany rodzaj osobowości.

Więcej szczegółów

Więcej informacji

Niniejsza książka to zbiór praktycznych porad i materiałów do wykorzystania podczas pracy z dziećmi cierpiącymi na zespół nadpobudliwości psychoruchowej, bądź przejawiającymi objawy podobnego zachowania.

Dostarcza ona wielu pomysłów, dzięki którym pomagamy dziecku poznawać swoją własną osobowość i sposób myślenia, poprzez którą to świadomość będzie ono łatwiej kontrolować swoje uczucia, myśli i działania.

Materiały zawarte w tej książce są proste do wykorzystania, bezpośrednie i z łatwością można je dostosować do potrzeb poszczególnych uczniów.

Zamierzeniem tego poradnika jest demistyfikacja ADHD i pozwolenie czytelnikom dogłębnie poznać ten skomplikowany rodzaj osobowości. Podkreślany jest tutaj również fakt, że nadpobudliwość to nie choroba, a swego rodzaju dar. Ludzie z ADHD, jeśli tylko zapewni im się optymalne warunki do rozwoju i nauki, częstokroć wyrastają na produktywnych i nowatorskich członków naszego społeczeństwa.

 

 

SPIS TREŚCI

ROZDZIAŁ PIERWSZY Wprowadzenie

Czym jest zespół nadpobudliwości psychoruchowej? Co może zrobić nauczyciel? Lista kontrolna nauczyciela; Kwestionariusz nauczyciela

 

ROZDZIAŁ DRUGI Poczucie własnej wartości

Niniejszy rozdział koncentruje się na rozwijaniu poczucia własnej wartości poprzez zachęcanie uczniów, by mówili o sobie.

List do dziecka; ADHD - co to znaczy? Lista kontrolna ucznia; Twój mózg; ADHD ma swój cel; Jedzenie i picie

 

ROZDZIAŁ TRZECI Samoświadomość

Ten rozdział dotyczy wszystkich uczniów, u których wykryto zespół nadpobudliwości psychoruchowej. Niektóre jego części, w szczególności te, które nie wymieniają ADHD z nazwy, są odpowiednie również dla dzieci, które mają, niekoniecznie zdiagnozowane, problemy z koncentracją.

O sobie; Preferencje; Wywiad z dziennikarzem; Afirmacje; Dzień idealny; W czym jestem dobry;

 

ROZDZIAŁ CZWARTY Przyjaciele

Niniejsza część poradnika zachęca dzieci do myślenia empatycznego i uczy je czekania na swoją kolej.

Przyjaciele; Zawieranie przyjaźni; Bycie dobrym przyjacielem; Zabawy wybrane przez innych; Wymyślanie własnych zabaw; Co lubisz w swoich przyjaciołach? Jaki jest przyjaciel idealny?

 

ROZDZIAŁ PIĄTY Zorganizowanie i koncentracja

Ten rozdział jest dłuższy od wszystkich pozostałych i przedstawia wiele różnych zajęć mających za zadanie poprawiać koncentrację i zorganizowanie. Niektóre z nich zakładają użycie jedynie kartki i długopisu, inne to zajęcia ruchowe.

Zwalniamy; Uczymy się zwalniać; Lista rzeczy do zrobienia; Rzeczy, które pomogą ci się skupić ;Czym się różnią... Robienie rzeczy po kolei; Wykonywanie poleceń; Rysunki w okręgach; Organizacja czasu; Planowanie; Plan zajęć Plan na wieczór; Jaki styl nauki i pracy ci odpowiada?

29 Inne produkty w tej samej kategorii: